• 10—12.06.2021 21:00
Kapel, 60’

Fes­ti­val TB²

Ont­moet­ing met de artis­ten na de voorstelling op 11.06

Reserverin­gen :
02 213 86 10 of
ticket@​brigittines.​be

Bioloog van opleiding, is Olivier de Sagazan uiteindelijk schilder en beeldhouwer geworden, nog steeds met de achterliggende gedachte om het organische leven te bestuderen: hoe vorm geven aan een beeldhouwwerk dat, door zijn simpele bestaan, het gevoel wekt van een aanwezigheid? Het is in een zucht naar het leven willen geven aan de materie, dat de kunstenaar op het idee komt om zijn eigen lichaam met klei te bedekken en vervolgens te observeren wat deze ongewone sculptuur oplevert: aan de buitenkant gemaakt van een levenloze materie maar binnenin tot leven gewekt door een echt lichaam.

Deze atelierervaring zou uiteindelijk leiden tot de creatie van een solo (Transfiguration, voorgesteld op het Festival in augustus vorig jaar) waarvan de visuele impact des te verbijsterend is aangezien de transformaties in het wilde weg gebeuren. Dat proces wordt hier hernomen met meerdere dansers. Het doel is nog steeds om de logica van levende wezens te onderzoeken, hun mobiliteit en het balanceren tussen het marionet zijn of de marionettenspeler. Dit resulteert in een verrassende voorstelling die alle zintuigen op scherp zet en dans, theater en beeldende kunst samenbrengt.


Avond samengesteld uit 2 voorstellingen. Mogelijkheid om de voorstelling van het project Méduse.s van Collectif La Gang bij te wonen om 19 uur in het Théâtre Les Tanneurs. Combi-ticket beschikbaar.

In partnerschap met Brussels, dance !

Regie :
Olivi­er de Sagazan
Gecreëerd in samen­werk­ing met de performers :
Olivi­er de Sagazan, Leïla Ka, Alexan­dre Fan­dart, Shirley Niclais, Stéphanie Sant, Eleonore Melchio
Licht :
Pacôme Bois­se­li­er
Regie en dra­maturgie assitent :
Anas Sareen
Artistieke assis­tente :
Gaëlle Le Rouge, Cécile Holtz
Pro­duc­tie :
IPSUL
Copro­duc­tie :
Ville de Saint-Nazaire, La Région des pays de la Loire, Le Théâtre du Mac Orlan Brest, Le PALC Châlons-en-Cham­pagne, La Scène nationale de Saint-Nazaire
Pho­to’s :
Thomas Her­mil­ly, Alain Monod