• 24—26.03.2022 20:30
Kapel, 10’

Afkomstig uit zijn werk Vertiges, presenteert Guilhem Chatir hier in solo een eenzame mensenfiguur in een verlaten landschap. Een lichaam dat zich overgeeft aan de wankelheid van zijn val waar geen einde aan komt. In de lus van deze tijd buiten de tijd, gaat het einde van elke beweging over in het begin van de volgende : lichtheid en zwaarte, spanning en ontspanning, verticaal en horizontaal worden nauw met elkaar verweven en onthullen de gevoelige virtuositeit van hun roes. De sombere klanken van de tweede Partita van Bach en vooral dan het aanhoudende motief van de Chaconne zet het duizelingwekkende karakter van deze eindeloze lus nog extra kracht bij. Er ontvouwt zich een conversatie tussen de muziek en de dans. Allebei stellen ze hun technische virtuositeit ten dienste van het zintuiglijke waarneembare.

Guilhem Chatir danst voor tal van choreografen (Wim Vandekeybus, Yoann bourgeois, Akram Khan…) en maakt ook eigen creaties waaronder het emblematische stuk van vanavond.


Avond samengesteld uit 3 voorstellingen :

- donderdag 24.03 met : Carcan en The Gyre
- vrijdag 25 en zaterdag 26.03 met : Carcan en Pulse constellations

Direc­tion artis­tique, interprétation :
Guil­hem Chatir
Interprétation musi­cale :
David Petr­lik, Philippe Hattat
Assis­tanat chorégraphique :
Inês Car­i­jó
Scénographie :
Jean Mar­couiller
Lumières :
Jérôme Dejean
Son :
Alexan­dre Fostier
Cos­tumes :
Anne-Cather­ine Kunz
Regard extérieur :
Mar­gari­da Mar­ques Ramal­hete, Thomas Bîrzan
Pro­duc­tion déléguée :
Cen­tral — La Louvière
Dif­fu­sion :
Arts Man­age­ment Agency (AMA) — France Morin, Cécile Per­ri­chon, Anna Six
Copro­duc­tion :
Cen­tral — La Lou­vière, Charleroi danse, CCN2 — Cen­tre choré­graphique nation­al de Greno­ble, LiFE — Cen­tre d’art con­tem­po­rain de Saint-Nazaire
Sou­tien :
La Man­u­fac­ture — Auril­lac, Mont­pel­li­er danse, CEN­TQUA­TRE — Paris
Foto :
Lau­rent Poma