• 20.11.2020 20:00
Kapel

Stream­ing vanaf 21/11

Door de huidige context en de maatregelen die de overheid heeft genomen om het virus in te dijken, neemt het festival Solid·Ars een andere vorm aan. Maar Ars Musica buigt niet, blijft solidair en zal - gratis - online een twintigtal concerten achter gesloten deuren uitzenden.


Programma

Deel 1 - Trio O3

Lento Riflessivo - Tatsiana Zelianko , Wereldcreatie
Solano - Tonu Korvits
Vox baelaenae - George Crumb (1929)
Dedication, pour violoncelle et piano - Erkki-Sven Tüür
Cendres - Kaija Saariaho

Deel 2 - There is Ground under Ground

Régis Boulard, Louis Soler

> Concerten beekijken!

Deel 1 - Trio O3

Trio O3 ontstond rond George Crumbs geweldige Vox Balaenae. Met grote vanzelfsprekendheid hebben de drie muzikantes hun eigen universum meteen geschetst in hun eerste project: Echos de la Terre in 2016, dat vijf componisten met een verschillende esthetiek en aanpak samenbracht.

De verbazingwekkende compositie van Crumb was natuurlijk van de partij. Geïnspireerd op de stem van de walvis, en meer bepaald op de zang van de bultrug, vereist het stuk een uitbreiding van het instrumentarium en spelen de uitvoerders gemaskerd! Het stuk combineert verschillende compositietechnieken zoals het zingen in de fluit, het uitrusten van de piano met verschillende voorwerpen (glaslatten, metaal), het ontstemmen van de cello, enz.

Deel 2 - There is Ground under Ground

De muziek van Régïs Boulard, eclectisch drummer en pure rock’n’roll jongen, en van Louis Soler, polymorf gitarist die metal en rap met de papfles ingegoten kreeg, vindt eenheid en harmonie in hun vriendschap: “We werken al heel lang samen, sinds een twaalftal jaren, en zelfs als onze muzikale universums niet op elkaar lijken, hebben we een complementaire vriendschap opgebouwd en spelen we zonder grenzen en zonder ego. »

Trio O3 :
Eugénie Defraigne, Léna Kollmeier, Lydie Thon­nard (fluit, cel­lo, piano)
There is Ground under Ground :
Louis Sol­er, Régis Boulard, Régis Huby (slag­w­erk, gitaar, altviool, elektronica)
Foto :
Lau­ra Gelfged, Jérôme Sevrette